Sommar(lov): Juli

När två veckor av introduktion på jobbet närmade sig sitt slut, började mitt jobb på riktigt.
Eftersom jag jobbade heltid under den här månaden bestod mitt liv för det mesta av jobb, jobb och ännu mer jobb. Som tur är har jag haft de bästa kollegorna att jobba med i sommar vilket har gjort det så roligt att gå till jobbet.
Min födelsedag spenderades dels med Mamma och Maja på ett mysigt pensionat, men jag hade också ett kvällspass på jobbet som bjöd på en massa ovanliga patienter den dagen. När jag hade jobbat klart möttes jag med min favoritmiddag; Ostfrallor och nyponsoppa.
Dagen efter åkte vi hem till Stockholm efter att jag hade slutat jobbet. I och med det hade min mini-semester börjat.
Förutom helt underbara dagar på Gotland firade vi också mammas 50-årsdag. Vi såg till att fira henne ordentligt, men ändå lågmält (precis som hon själv ville att det skulle vara). Vi började dagen med en promenad längs med havet och därefter fixade vi en ordentlig födelsedagsfrukost och hon fick sina presenter (ju tidigare desto bättre, eller hur!?). Senare hade vi ett bokat bord för middag på Furillen, men innan det åkte vi till en grillplats som inte låg långt från där vi hyrde vår stuga för veckan. Mammas födelsedag avslutades på Furillen där vi åt finmiddag. Maten var fantastisk! Även om den ibland var lite snofsig, men så är det ju oftast på sådana restauranger.
Efter ett par mysiga dagar på ön var det dags att åka tillbaka till Falun. Eric och jag tog båten till Nynäshamn där pappa hämtade upp oss. Dagen efter tog jag tåget tillbaka till Falun. Väl ombord följdes inte restriktionerna om social distansering. Som vanligt.
Resten av juli fylldes av jobb, men jag hann också med att vara med kollegor efter jobbet och under helgerna.