Hej igen!

Här har det inte uppdaterats särskilt mycket på den senaste tiden. Det har varit en hektisk termin på alla plan i förhållande till förra året. Även om många av de kurser som vi läser den här terminen är ett tusen gånger mer relevanta i jämförelse med vad vi läste förra året, men det är även en av de tuffaste terminerna som vi har haft hittills. 
 
Det är också mycket mer praktiska kurser för oss i år. Min favoritkurs den här terminen är definitivt propedeutik på stordjurskliniken.
 
Utöver universitetet har jag också haft fullt upp. För två veckor sedan ledde all stress runt skolan och mycket annat till att jag fick magkatarr. Jag har inte haft stressrelaterad magkatarr på fyra år. Det har påverkat min energi och kost konstant. Vissa dagar har jag mått så dåligt att jag har behövt vara hemma från många av våra labbar. Jag har såklart varit väldigt taktisk med vilka labbar jag inte har gått på för att inte missa för mycket.
 
Efter ett par dagar med en bitter mage lckades jag tillslut hitta rätt medicin på mitt närmaste apotek. När jag var där jobbade en lite litauisk dam där, vilket betydde att jag behövde anstränga mig och använda den lilla litauiska som jag kan för att förstå hur medicinerna skulle tas.
 
Den här helgen och ett par dagar in på nästa vecka är jag hemma i Stockholm för att hämta lite ny energi för att orka med de sista veckorna som är kvar av den här terminen. Jag känner nu att jag verkligen har behövt vara hemma även om jag var här i slutet av oktober. 
 
De kommande två veckorna kommer att vara fyllda med allt för många presentationer, prov och onödiga labbar på plats, men även med den sista klinisk rotationen den här terminen och en massa smådjurs och stordjurslabbar.
 
Här är lite bilder från den senaste tiden!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Allmänt, Veterinärstudent | |
Upp