Ljuset i slutet av tunneln

Fy vilken termin det här har varit. Utan tvekan en av de värsta som vi har haft. Det har inte nödvändigtvis varit på grund av tentorna och mängden plugg som vi har haft, utan mest för att vi har förväntats bli klara med en miljard andra saker vid sidan av det vanliga skolarbetet. 
 
Förutom att läsa vanliga kurser och ha labbar varje vecka ska vi den här terminen ha praktiserat på en häst- och en smådjursklinik. Dessutom ska vi ha utfört ett antal (läs väldigt många) praktiska moment med djur och på simulationscentret. Utöver det här har vi snittat på cirka två tentor per vecka sedan  slutet på april. 
 
Med andra ord har det varit extremt mycket att göra under de senaste månaderna. Under den tiden har det hänt mycket på alla plan, men såklart har den största delen av tiden bestått av ett oändligt pluggande. 
 
Vi hade påsklov i mitten av april i en vecka och då passade jag på att tillbringa den tiden hemma i Stockholm. Det var extremt välbehövligt och mysigt. Sedan dess har det blivit mycket tentor, mycket stress med praktiken och även lite andra roliga saker emellanåt.
 
Den här veckan var den sista med labbar och från och med nästa vecka är det bara slutttentor som gäller fram tills den 17 juni. Jag kommer att stanna i Kaunas i en vecka mer än vad jag hade tänkt då jag har betsämt mig för att göra min smådjurspraktik här istället för hemma då det blev smidigare på alla sätt. 
 
Nästa vecka får jag dessutom finbesök mitt i allt kaos. Ole kommer hit en kortis mellan onsdag och lördag. Ser så mycket fram emot att han ska komma hit och hänga med mig här! Mamma och Maja skulle egentligen också ha hälsat på i helgen, men då Maja inte var fullvaccinerad kunde de inte åka iväg. Men men, de får komma hit och hälsa på en annan gång i höst eller nästa vår.
 
Om bara några ynka veckor är den här terminen över och det innebär också att halva utbildningen är över. 50% veterinär är inte dåligt!
 
 
Här är lite glimtar från vad jag har hittat på sedan jag uppdaterade här sist!
 
 
 
Latifas födelsedag firades på en zipline-park lite utanför Kaunas. Vi var där i cirka 5 timmar och hade det hur kul som helst!
 
 
 
 
 
 
Klinik-katten "Dr. Housas" på kliniken där jag ska praktisera i juni
 
 
 
 
 
 
 
 
Köpte en ny trådlös dammsugare. Den har blivit en riktig räddare i nöden.
 
 
 
 
En gång i veckan har jag och Ole en middagsdejt. Ibland har det blivit fler om det har funnits tid.
 
 
Allmänt, Veterinärstudent | |
Upp