Jul hemma i Bergshamra

Efter en intensiv hösttermin i Kaunas, åkte jag hem till Stockholm för ett lång jul/vinterlov den 15 december. När jag åkte hade vi endast tre prov kvar som skulle hållas online veckan efter. Det car så skönt att vara lite ledig dagarna efter att proven var över (det var längesen!). Sedan började jag jobba igen på djursjukhuset den 22 december. Jag jobbade både den 22 och 23 december men jag var ledig den 24 då vi firade julaftton hemm hos mig och Ole i Bergshamra. 
 
För mig var det första året som jag inte tillbringade julen hemma hos någon av mina förädrar eller andra familjemedlemmar, utan istället kom pappa och Eric till oss och firade jul. Vi lagade lunch, fika och julmiddag ihop och sedan kollade vi såklart på Kalle vid 15:00. Vi öppnade presenter som också var från de i familjen som inte firade jul med oss den dagen. 
 
Ole och jag har även börjat att sätta på Gudfadern som en julfilm efter att Kalle har tagit slut, men det var inte lika poppis bland de andra tyvärr. Men tradition är tradition😉
 
Det var verkligen en lugn och mysig jul även om det var lite bitterljuvt att inte få sova ut dagen efter då jag började klockan 07:00 på jobbet dagen efter.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt, Veterinärstudent | |
Upp