En lugn jul och nyår i Berlin

Att få komma hem igen efter en lååång termin var verkligen obeskrivligt skönt. Inför jul och under en tid efteråt bestämde jag mig för att ta det lite ledigt från att plugga och att istället njuta av att spendera tid hemma istället.
 
Däremot visade det sig att det inte skulle bli en så mysig och lugn jul för min del. Jag vaknade upp med magsjuka på julafton och spenderade den dagen mestadels från sängen. Kunde dock vara med på julklappsöppning och Kalle på avstånd med munskydd. Det betydde dock att jag inte kunde äta någon julmat i år...
 
Under mellandagarna fokuserade jag mig på att bli frisk då jag och Ole hade en resa till Berlin inbokad den 30 december över nyår. 
 
Och så kom dagen då vi skulle åka till Berlin. Vi fick skjuts av mamma till flygplatsen och kom fram till Berlin lite senare då flyget blev försenat. Vi hade en extremt intensiv resa och hann med mycket under en kort tid.  Under den första kvällen hade vi fått biljetter till en föreställning med Blueman group från Oles föräldrar. Ole var en del av showen då några ur personalen frågade om han ville vara med. Han såg mest förvirrad ut hela tiden och det var hysteriskt roligt att se honom där! 
 
Innan vi gick till konserten, åt vi middag på Paulaner wirtshaus och gick all in på (syd) tysk mat. Vi beställde in en varsin Currywurst (min var vegansk) och delade på en Käsespätzle med rostad lök. Dessutom fick vi en ölbricka med 5 små öl var. En riktigt bra start på resan!
 
Under nyårsafton gick vi mycket och åt nyårsmiddag på en fantastisk asiatisk restaurang som vi gick tillbaka till någon dag senare också. Det sköts en enorm mängd fyrverkerier också då man inte har fått skjuta några på två år. Med andra ord sköts det hela tiden. 
 
Vi gick även och såg en bit av muren på den östra sidan , Checkpoint Charlie, Berlin zoo, Brandenburger tor och vi hängde för det mesta på Potsdamer platz eftersom det mesta som vi ville göra fanns där. 
 
Hela 15 grader hade vi under tiden som vi var i Berlin, vilket var en stor kontrast till de -7 graderna som vi hade hemma. 
 
Det blev helt enkelt en perfekt start på året med den bästa jag vet!
 
Snart väntar den 8:e terminen och vår.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Passade på att slinga håret med kopparröd färg!
 
 
Allmänt, Veterinärstudent | |
Upp