Hej igen!

Jag tog ett långt och inte ett så planerat uppehåll från att skriva här. 
 
Trots att det på många sätt var en mer utmanande termin i våras verkar det som att man fortfarande är lite sliten och därför känns det som att den har varit minst lika tuff från mitt perspektiv i alla fall.
 
Egentligen har det inte berott så mycket på mängden skolarbete vi har, utan mer på att jag har varit så mycket sjuk vilket har påverkat min ork, koncentrationsförmåga och kapacitet. 
 
I oktober fick jag magkatarr igen (precis som för ett år sedan..) och åt ingen vettig mat på nästan två veckor, men efter ett tag började jag må bättre igen. Tillskillnad från förra året var jag dock sjuk under en mycket längre tid den här gången. 
 
Då Ryanair har börjat flyga till och från Stockholm på fredagar och söndagar från och med november, har jag fått en hel del besök hemifrån men också själv åkt hem en hel del. Ole har besökt mig mest i höst då han har varit här två gånger och kommer också en till vända om två veckor. Fast då åker vi hem till Stockholm tillsammans. 
 
Maja och mamma har också varit här. För Maja var det första gången som hon var här i Kaunas, men mamma var ju här och hälsade på för tre år sedan innan coronan slog till. Det blev en shopping-resa för Majas del då hon gick loss på Akropolis. Det var även snack om att hon kanske ville låna min lägenhet för att åka hit och shoppa. Lyckad resa med andra ord!
 
När det gäller kurserna som vi läser den här terminen är det blandat. Den kursen som vi alla som läser det fjärde året är överens om att det är den värsta av dem är definitivt parasitologi. Det är en ganska rörig kurs, med en minst sagt speciell lärare. Men det är skönt att den närmar sig sitt slut den här veckan som kommer. Annars har de andra kurserna flytit på ganska bra. Vi har inte haft några labbar i Large animal internal diseases på plats på över en månad och om två veckor har vi nästa runda med klinisk rotation vilket jag inte ser så mycket fram emot. 
 
Den här veckan är den mest intensiva under hela terminen då jag har fyra prov som ska göras  och veckan efter det klinisk rotation och dessutom tre prov (varav en efter rotationen). 
 
Julledigheten närmar sig och jag kunde inte ha längtat mer efter att få vara ledig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Ole och jag har börjat sticka tillsammans under kvällarna :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt, Veterinärstudent | |
Upp