Klinisk rotation och jullov

Tillslut så tog även den här terminen slut. De sista veckorna blev extremt hektiska för vår del. Den näst sista veckan hade jag fyra tentor, medan den sista veckan bestod av två tentor och ett praktiskt slutprov. Dessutom hade vi fyra dagars klinisk rotation på storjurskliniken samma vecka. 
 
Trots det har jag tagit mig igenom allt helskinnad. Den kliniska rotationen bestod av en hel del annorlunda och praktiska moment för vår del tillskillnad från förra året. 
 
Vi tittade på en operation på en 600-kilos häst under cirka tre timmar, assisterat och tittat på ett hjärtultraljud på en häst, tagit prover ocg gett behandling till kossor, behandlat kalvar och en hel del annat. 
 
I fredags hade vi vår sista dag på plats för den här terminen och för i år. Den spenderades på skolans kogård och även hemma där jag gjorde det sista colloquiumet för terminen innan våra final exams hemifrån i januari.
 
På kvällen hämtade jag Ole på flygplatsen i Kaunas och vi gick till Old town för att fira terminens slut med de andra. Resten av helgen tog vi det lugnt, jag packade, städade och fixade i ordning allt inför att vara hemma i sex veckor. 
 
Igår åkte vi hem tillsammans till Stockholm från Kaunas och nu börjar förberedelserna inför jul och även vår resa över nyår.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp