Juni!

Den sista delen av det tredje året blev lite längre än det vanligtvis har varit de tidigare åren i Litauen. Jag var kvar i Kaunas och i Litauen tills den 11 juni då jag gjorde min smådjurspraktik i Kaunas. Var väldigt nöjd med mitt val av plats för praktiken då jag trivdes hur bra som helst där.
 
Det blev hektiskt i slutet av maj och i början av juni då vi dels hade mycket sluttentor och praktik för min del. Den första juni kom Ole till Kaunas för att hälsa på mig i ett par dagar. För mig var det precis det som behövdes för att orka med det sista av den sjätte terminen. 
 
Resten av den här månaden spenderades hemma. Tog lite ledigt efter att den sista tentan då jag mest var med Ole, blev stand-in förälder åt Maja då jag gick på hennes skolavslutning och läste en hel del. 
 
Därefter var det midsommar som vi skulle fira på Söderöra. Jag, mamma och Maja åkte ut tidigare under onsdagen medan de andra åkte ut på midsommarafton. Under kvällen kom också Ole ut till ön efter jobbet med båten som tar över tre timmar att åka med. Vi fick en näst intill idyllisk midsommar med god mat och underbart sällskap. Måndagen efter midsommar var det slut på mini-semestern och dags att börja jobba.
 
 
 
 
Njöt att få göra en massa tester på smådjurskliniken. Den här hunden hade definitivt pankreatit. 
 
 
 
Jag var för lat för att gå till McDonald's efter en utekväll och beställde helt enkelt istället från Wolt medan jag var på väg hem. 
 
 
I väntan på Ole vid Vilnius flygplats.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ständigt på jakt efter daimtårta.
 
 
 
Allmänt, Veterinärstudent | |
Upp