Ett nytt hål i örat och födelsedagsfirande


Den här veckan har terminen och allt plugg dragit igång på riktigt. Imorgon har vi det första colloquiumet i anatomi för i år och det har gått åt en hel del timmar åt att lära sig allt material ( 43 + 44 + 55 sidor totalt). Dessutom har vi redan nu ganska mycket att göra i de andra kurserna också, men anatomin väger såklart tyngst just nu. 
Förutom allt som händer i skolan har det också hänt lite saker utöver det. I tisdags gick jag och Lovisa till en liten piercing/tatueringsstudio som ligger ca 10 min bort. Jag har under ett års tid planerat och funderat över att ta ett till hål i örat. Normalt sett brukar det ta väldigt lång tid från det att jag kommer på att jag vill ta ett/fler hål i öronen till att det faktiskt händer. Nu är det gjort och jag är så nöjd! Det var skönt att inte behöva gå dit ensam. 
Nästan varje dag efter skolan har jag satt mig och pluggat på ett café. Eftersom vi slutar senast vid 15 varje dag blir det mycket mer effektivt för mig att plugga någon annanstans än hemma. Alida och jag har suttit tillsammans och pluggat för det mesta. Idag har vi suttit och pluggat anatomi hela dagen och bakat proteinbröd (lika tungt som det låter). 

I fredags klev jag helt ut ur min comfortzone. På kvällen hade jag lite motvilligt gått med på att hänga med på ett speed dating event som anordnades av den litauiska veterinärstudentföreningen. Det var vi fyra och en massa litauer. Allt var väldigt välorganiserat och kul även om jag inte direkt är ute efter något seriöst på det planet (litauiska killar är ju inte direkt min typ heller höhö). Det var däremot kul att ha gjort det! Senare på kvällen klev jag ännu längre ut ur min comfortzone och gick ut på fest med Linnea och Latifa. Jag var trött redan när vi gick ut och orkade inte stanna så länge. 

I lördags pluggade jag under dagen och under kvällen firade vi Linnea som fyller 21 år idag. Vi var cirka 15 personer som åt middag på en italiensk restaurang i gamla stan. Det var så mysigt och maten var så god! Idag fyller också min vovve 6 år.

Annars har jag börjat gå på yoga två gånger i veckan för att komma igång med både mindfulness och träning. Jag har köpt ett terminskort så jag hoppas att jag ska kunna orka gå dit varje vecka framöver. 

Här är lite bilder från den här veckan som har gått.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Allmänt, Veterinärstudent | |
Upp