Första duggan och en hektisk vecka

Jag har varit dålig på att uppdatera igen.. den här veckan är den mest stressiga veckan hittills. På fredag har vi ett delprov i anatomi (på skallen och ryggkotorna). Det är en hel del att gå igenom och i tillägg till det ska vi också kunna allt i stort sett utantill. Jag försöker hålla mig så lugn jag kan och plugga mer effektivt än för länge under kvällarna (wish me luck!). 
Under förra veckan började också ekologin. Hittills verkar det mest vara repition från biologi 1&2 med lite inslag av global uppvärmning vilket jag faktiskt tycker är skönt då de allra flesta andra kurserna som vi har i höst är väldigt krävande. 
Idag när jag och några andra veterinärstudenter satt i anatomirummet för att titta på benen började allas mobiler plötsligt skjuta och vibrera. På skärmen stod det "emergency situation, Alert 2" vilket gjorde att alla fick lite panik först eftersom texten som kom med notisen var på litauiska. När vi väl hade översatt texten visade det sig att det bara handlade om en trafikolycka på motorvägen. Eftersom de flesta trodde att det handlade om en krissituation blev vi väldigt lättade över att det "bara" var en trafikolycka.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Allmänt, Veterinärstudent | |
#1 - - Annie Ahlqvist:

Lycka till idag, jag tänker på dig! Kram! <3

Svar: <3 Tack fina du!
Julia Ahlqvist

Upp