Skrivkramp och fredagscrêpes

Den här veckan har varit väldigt intensiv och fullproppad med prov. Som tur är var en av dem praktisk och krävde därför inte lika mycket förberedelse som de andra gjorde. På tisdagen hade vi både praktiskt prov i kemi och skriftligt prov på bakterier, virus och celluppbyggnad i cellbiologin. Cellbiologin gick bra och det var utan konkurrens det svåraste provet den här veckan. På fredagen hade vi prov i ekologi och som väntat var det ett ganska oseriöst. Som tur var fick vi provfrågorna inför provet och set gick bra även om jag ordbajsade mig igenom halva provet (relevant ordbajs dock!).
 I fredags kväll stötte jag på Alida och Lovisa av en slump då jag egentligen bara skulle titta på kuddar till min säng. Lite senare åt jag och Alida världens godaste crêpemiddag på La Crêpe innan vi såg Maleficent 2 på bio.
Idag har jag tvättat, pluggat, städat och ätit middag med Agnes på Akropolis (köpcentrumet). Det var så mysigt!

Imorgon blir det mer plugg och ännu mer städande.
(null)

(null)
Såhär har min vecka mest sett ut! Studerat leder och ligament på anatomin och...
(null)
Ritat av och studerat vävnader
(null)
På vägen hem från skolan i veckan träffade jag en ny kompis som gillade att kela.
Allmänt, Veterinärstudent | |
Upp