Besök från Sverige och vinter

Den här veckan har jag varit så dålig på att ta bilder. Därför blev det här inlägget lite försenat. Förra tisdagen kom distriktsveterinärerna hit från Sverige och föreläste om deras arbete samt hur det är att vara veterinär hos dem. Eftersom jag har sökt jobb dit i sommar kändes det extra kul för mig att gå dit. Vi var där i cirka tre timmar och det bjöds även på pizza. Tyvärr blev några matförgiftade av pizzorna, jag slapp undan dock! Jag tror att det berodde på att jag bara åt av den veganska pizzan. Förra veckan bjöd på prov i cellbiologi och i anatomi. Det gick bra på båda två (tror jag). 
Den här veckan blir det prov i IT, latin och i ekologi vilket inte är så jobbigt. Däremot kommer den här veckan gå åt mycket till att förbereda inför helvetesveckan som kommer snart. 
Jag har ett stort projekt i anatomi som började redan förra veckan medan vi fortfarande höll på med musklerna. Det ska handla om matsmältnings samt andningsorganen . Projektet består av en individuell presentation på 15 min om ett område i kroppen, ett muntligt prov om alla delar i respektive system samt ett teoretiskt prov på allt. Ibland tror jag att våra lärare inte förstår att det kan bli lite väl tungt med så mycket att förbereda. Men men, det kommer att lösa sig längs vägen.
Det har äntligen blivit kallt här i Kaunas! November har varit ganska lång och grå ( som tur är har vi fått mer soltimmar här än de har där hemma. 3 soltimmar i november är ju ett skämt). Det enda som saknas nu är snö. Tror att det kan komma närsomhelst om det fortsätter vara såhär kallt.
(null)

(null)
Såhär såg det ut förra vintern när det kom en massa snö i Waterloo.
(null)

Allmänt, Veterinärstudent | |
Upp