Ett nytt kapitel börjar nu!

Efter ett års slit sitter jag nu här i Kaunas och ska officiellt börja läsa till veterinär på måndag. På ett sätt förstår jag inte riktigt att det redan är dags. Vid kl. 09 idag lämnade jag Waterloo för att hinna med mitt flyg från Bryssels flygplats till Vilnius. 
När jag kom fram till Vilnius var jag lite smått förvirrad. I värmen försökte jag lista ut var bolt (motsvarande uber) hade sina bilar. Chauffören ringde upp mig för att fråga var jag var någonstans, men eftersom min litauiska är obefintlig och han inte kunde någon engelska var det lite svårt att kommunicera.
 Tillslut kom jag ändå trots allt fram till Kaunas och hotellet som jag har bokat de första dagarna innan jag får tillgång till mitt rum.  Så nu sitter jag här. Själv i ett helt nytt land. Nu är jag redo inför terminstart. Med det här inlägget är även den här bloggen född!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Allmänt, Veterinärstudent | |
Upp