En riktig skitvecka


Just nu verkar det inte som att det här viruset  och allt dumt som det har ställt till med kommer att lägga sig på ett tag. 

Även om det har lättats på vissa restriktioner i Litauen, ser chansen för att universitetet skulle öppna igen den här terminen väldigt liten ut. Som det ser ut nu kommer vi att kunna slutföra alla kurser som vi har den här terminen på distans.

På ett sätt är det skönt att få vara hemma i Sverige, men det är ju såklart tråkigt att inte få göra alla praktiska moment och att inte få vara på skolan alls. Men som sagt, det är som det är. En väldigt konstig tid.

Jag har haft en väldigt stressig period skolmässigt då det har varit mycket inlämningar och tentor. Det har varit allt ifrån en fysikrapport på ca sju sidor till flera tunga anatomitentor. Det är tur att jag har sällskap av min underbara moster och hennes två knäppa katter. 

Priset tar nog den här veckan. I tisdags skulle jag åka från Västerås till Köping. Jag hade hört en hel del om att det kunde vara en jobbig väg att köra innan då den är ganska olycksdrabbad. Jag hamnade i en olycka där jag blev prejad av en buss. Jag klarade mig helt utan skador, men framsidan och sidorna på bilen klarade sig inte alls bra. Jag är enormt tacksam för all typ av räddningspersonal som var på plats så snabbt och för de privatpersoner som frivilligt stannade och hjälpte till. Helt fantastiska människor! Inga personer kom till skada och bilen är nu på reparation på verkstaden.

Idag hamnade toalettdörren i baklås fast det inte fanns något lås där. Jag satt inte så länge och moster lyckades få upp dörren efter 30 min. Det var absolut inte lika dramatiskt som att vara inblandad i en bilolycka, men det hjälpte ju inte direkt till med att göra den här veckan bättre. 

Nåja! Jag är tacksam för att det inte blev värre och för mina körningsskills som räddade mig. 

Nästa vecka blir lite lugnare, men såklart fullspäckad med plugg.

Här är lite bilder från den senaste tiden!

(null)

(null)

(null)
Det är tur att en har genetiska defekter i släkten när en läser genetik!
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Allmänt, Veterinärstudent | |
Upp