Mat&plugg

Eftersom förra helgen gick åt till att ta sig igenom och klara D9-kursen hemma i Stockholm, fick den här veckan bli lite segare och lite kämpigare. Vi hade tenta i måndags i anatomi, i torsdags hade vi prov i histologi och i fredags hade jag min presentation om blodcirkulationen i magen hos häst, hund/katt och gris. Jag har tagit mig igenom allt, och den här helgen fick gå åt till att vila ut. 

I fredags gjorde jag, Linnea och Latifa tacos till lunch/middag (det kanske kallas för liddag🤷🏻‍♀️). Jag är galen i tacos och det kändes som en välförtjänad belöning efter den här veckans slit. Dessutom hade jag grymt sällskap! 

Under lördagen såg jag och min grupp på film i biblioteket här på solo society. Vi såg En oväntad vänskap som är en utav mina favoriter. Precis när filmen var klar kom några andra också till biblioteket för att de skulle ordna en överraskningsfest där. Vi gick då till den andra byggnaden och källaren istället. Där spelade vi spel och hängde ett par timmar. Så mysigt!

Jag och Alida har som söndagstradition att baka och plugga. Vanligtvis blir det scones och proteinbröd (som äter under veckan). Förra gången gjorde vi dock pannkakor. Efter det gick vi till köpcentret för att leta efter handsprit då jag inte hade hittat det någonstans förutom på skolan. Tillslut hittade vi handsprit hos en sminkaffär. Jag skulle dessutom köpa en svart klänning, men det slutade med att jag hittade en lite mer blommig kortklänning och en sidenblus istället.

Den här veckan blir ganska lugn jämfört med hur det har varit de senaste veckorna. 
Här kommer lite bilder från veckan som var:

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

 
Allmänt, Veterinärstudent | |
Upp