Karantän Dag 7

Idag har det inte hänt så mycket här. Min morgon började med att jag satte på en film medan jag åt frukost. Filmen jag såg var Parasite som vann fyra Oscars i februari. Den var väldigt bra, men också ganska urballad och psycho. Något som många filmer som blir Oscarsnominerade oftast måste vara.

Efter det tränade jag som vanligt. Däremot blev det ingen promenad runt ön idag. Av någon anledning kändes Coronaviruset mer närvarande än förut. På Šilas hade alla som var inne i butiken på sig handskar och mask. I Litauen finns det cirka 80 fall just nu. 

Troligtvis kommer inte skolan att öppna igen som tänkt efter det 27 mars. Därför kommer distansundervisningen börja från och med den 30 mars. Min plan är att fortsätta vara kvar här!

Under kvällen har jag pluggat anatomi, tittat på några avsnitt av Vänner med Eric via Netflix party, jag lyssnade på Stefans tal till Sverige och tillsist har jag nästan sett klart Big Fish på Netflix.

(null)
Dagens middag!
(null)

Allmänt, Veterinärstudent | |
#1 - - Mormor:

Duktig Julia! Och snabb. Nu går det riktigt bra att läsa.
Många kramar (utan virus)
Mormor

Svar: Så härligt! Då fortsätter jag att skriva inläggen på det sättet i framtiden😀
Julia Ahlqvist

Upp