Karantän Dag 10

Nu när vårat lov börjar nå sitt slut har förberedelserna inför distansstudierna börjat. Vi har fått ett schema och information om hur vi ska fortsätta våra studier hemifrån fram tills att skolan öppnar igen.

Idag har jag tränat som vanligt och tagit en promenad runt ön. Det kändes konstigt och tomt idag också. Jag såg ännu fler personer med masker och handskar idag. 

I Litauen har man gått ut med rekommendationer om att bära mask ute och handskar om det behövs. Dessutom fick jag reda på att karantänen förlängs här och kommer i nuläget att vara till den 13 april. Jag får se om det kommer att förlängas igen eller inte. Det beror på hur COVID-19 härjar i världen framöver. 

Längtade lite extra efter sommar och Gotland idag. Jag hittade den här mysiga bilden på mammas blogg. Vi får hoppas att det blir en bra sommar i år ändå även om det inte blir några jordgubbar (förmodligen).

(null)
Jag fick en notis om att karantänen förlängs
(null)

(null)

(null)

Allmänt, Veterinärstudent | |
#1 - - mormor:

Jättefina bilder! Konstigt det här med munskydd. Här har jag inte sett någon med skydd överhuvud taget. Sverige är unikt , bra eller inte?

Kramar utan virus
Mormor

Svar: Jag tycker att det är lite obehagligt att allt fler går runt med mask här. Däremot är det ju också konstigt att låtsas som att allt är som vanligt också. Jag antar att time will tell🤷🏻‍♀️
Julia Ahlqvist

Upp