Busy, busy!

Den senaste tiden har jag haft extremt mycket att göra. Eftersom jag har varit på grundkurs i läkemedelshantering i Stockholm den här helgen, fick jag plugga extra mycket hela veckan eftersom det inte skulle finnas någon tid över till att plugga under helgen till tentan som vi hade i anatomi idag. Vi landade i Vilnius strax innan 00.00 och vi var i Kaunas strax innan 02.00. Klockan 08.00 hade vi prov på artärer och vener i huvudet, nacken och i luftstrupen bland annat. Jag valde att gå hem direkt efter provet eftersom jag bara hade sovit i tre timmar (alldeles för lite för mig) och jag mådde inte alls bra. Idag har jag sovit hela dagen, men jag har fortfarande en hemsk huvudvärk trots att jag dricker en massa vatten och går på Alvedon.

Förutom kurs i Sverige och tentor har jag roat mig med att gå på bio och gått på yoga. Även om det oftast är sjukt mycket att göra skolmässigt är det också viktigt att unna sig själv lite ledigt och träna för att orka med skolan. 

Eftersom D9-kursen var i Stockholm passade jag på att träffa Eric och pappa som hastigast. För mig var det lite konstigt att vara hemma i Stockholm eftersom jag inte trodde att jag hade saknat det särskilt mycket. Jag har inte varit där sedan i augusti och det var lite väl mysigt att vara där igen. Om en månad är jag ju där igen! Jag gick kursen för att kunna jobba som djurvårdare på en mer utökad nivå i sommar. Upplägget var super och vi blev bortskämda med både fika och lunch. Vi var fyra stycken från veterinärprogrammet i Kaunas som gjorde kursen tillsammans med cirka 10 andra. Vi fick bland annat lära oss att göra olika injektioner, sätta infarter, ge ögondroppar till hundar (det var inte så uppskattat). 

Jag hoppas att jag ska må bättre imorgon så att den här veckan inte blir lika tung som förra veckan. Här kommer en hel del bilder från de senaste två veckorna!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Allmänt, Veterinärstudent | |
Upp